eklimis

  • Μεγαλύτερο μέγεθος γραμματοσειράς
  • Προκαθορισμένο μέγεθος γραμματοσειράς
  • Μικρότερο μέγεθος γραμματοσειράς
Αρχική σελίδα Σχολικό έτος 2011-2012 Εργασίες με θέμα 1 Την Διαδικτυακή φήμη και τα μάτια σας

Την Διαδικτυακή φήμη και τα μάτια σας

E-mail Εκτύπωση PDF

Τη διαδικτυακή φήμη και τα μάτια σου!


Ολοένα και περισσότερες δραστηριότητες των χρηστών του Διαδικτύου κοινοποιούνται online, ?ε αποτέλεσ?α το υλικό που υπάρχει διαθέσι?ο στις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης, τα ιστολόγια κ.λπ. να ?πορεί να επηρεάσει αυτό που αποκαλού?ε διαδικτυακή φή?η ή αλλιώς «online reputation». Όσο ?εγαλύτερη αλληλεπίδραση έχει ένα άτο?ο σε ένα ψηφιακό περιβάλλον, τόσο ?εγαλύτερο είναι και το ψηφιακό αποτύπω?ά του. Ιδίως οι έφηβοι που δη?οσιεύουν φωτογραφίες και σχόλια χωρίς δεύτερη σκέψη έρχονται αντι?έτωποι ?ε αρνητικά ψηφιακά αποτυπώ?ατα.

Πώς μπορούμε όμως να επηρεάσουμε και να δημιουργήσουμε ένα θετικό ψηφιακό αποτύπωμα; Δείτε στη θεματική παρουσίαση του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και στους οδηγούς που έχει δημιουργήσει ειδικά το Saferinternet.gr. Επίσης, συμβουλευτείτε τον οδηγό από τη Safeline με συμβουλές προστασίας από παράνομη δραστηριότητα στο Facebook

Στο πλαίσιο αυτό, η δράση Ενη?έρωσης Saferinternet.gr δη?ιούργησε ένα νέο φυλλάδιο ?ε τίτλο «Ξέρεις ποια είναι η διαδικτυακή σου φή?η;», το οποίο προτείνει ?ια απλή λίστα 5 βη?άτων ώστε να διαχειριστού?ε και να διατηρήσου?ε τη διαδικτυακή ?ας φή?η ?έσα από την αναζήτηση πληροφοριών για το άτο?ό ?ας online, τον έλεγχο των ρυθ?ίσεων ασφολείας ?ας, την απενεργοποίηση λογαριασ?ών που δεν χρησι?οποιού?ε, την χρήση της κριτικής ?ας σκέψης και τέλος τη δη?ιουργία ενός θετικού ψηφιακού αποτυπώ?ατος.

H διαδικτυακή φήμη λοιπόν είναι οι πληροφορίες που είναι διαθέσιμες "online" παρέχοντας σε άλλους χρήστες μια εικόνα για την επαγγελματική και κυρίως την προσωπική ζωή μας. Μπορεί να θεωρηθεί ως ένα ψηφιακό αποτύπωμα του μονοπατιού ή του ίχνους πληροφοριών που ένα άτομο μπορεί να αφήσει στο διαδίκτυο. Αυτό μπορεί να κυμαίνεται από φωτογραφίες και σχόλια σε ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης ως τα δεδομένα που αποθηκεύονται στον υπολογιστή (cookies) μετά την περιήγηση στο διαδίκτυο. Όπως προλογίσαμε,  όσο μεγαλύτερη αλληλεπίδραση έχει ένα άτομο σε ένα ψηφιακό περιβάλλον, τόσο μεγαλύτερο είναι και το ψηφιακό αποτύπωμά του.

Όσο περισσότερες δραστηριότητες κοινοποιούνται πλέον διαδικτυακά, οφείλουμε να γνωρίζουμε ότι το υλικό μπορεί να είναι προσβάσιμο από πολλούς άλλους. Οι περισσότεροι που χρησιμοποιούν το διαδίκτυο σωστά δεν θα πρέπει να ανησυχούν σχετικά με τη διαδικτυακή φήμη τους. Αλλά οι έφηβοι πρέπει να επανεξετάσουν με ποιον τρόπο ανόητα ή επιπόλαια σχόλια, τα οποία πραγματοποιήθηκαν χωρίς δεύτερη σκέψη, θα μπορούσαν ακόμα να είναι διαθέσιμα όταν ενδεχομένως υποβάλλουν αίτηση για μία θέση εργασίας στο μέλλον.

Μία αρνητική διαδικτυακή φήμη όπως προκύπτει από ένα ακατάλληλο σχόλιο ή μία φωτογραφία ενδεχομένως να έχει καταστροφικές συνέπειες. Δείτε λοιπόν την αναθεωρημένη θεματική παρουσίαση του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, η οποία απευθύνεται κυρίως σε εφήβους, με αφορμή την 11η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου (11/2/2014) τονίζοντας ότι στο Διαδίκτυο ισχύει ότι και στην πραγματική ζωή: όπως έχουμε υποχρεώσεις, έχουμε και δικαιώματα αντίστοιχα. Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να την "κατεβάσουν" τοπικά στα συνημμένα αρχεία (μορφή ppt) και συνίσταται για ακροατήριο μαθητών Γυμνασίου ή/και Α' Λυκείου.

Επίσης, με αφορ?ή την πολύ ?εγάλη απήχηση του Facebook στους ανήλικους χρήστες, την αλόγιστη δη?οσίευση προσωπικών δεδο?ένων και φωτογραφιών των ίδιων αλλά και τρίτων στον εν λόγω ιστοχώρο, αλλά και τα πρόσφατα στοιχεία που παρουσίασε η Ελληνική Γρα??ή Καταγγελιών Παράνο?ου Περιεχο?ένου SafeLίne για ραγδαία αύξηση των καταγγελιών που αφορούν στην ιδιωτικότητά ?ας, η δράση Ενη?έρωσης και Επαγρύπνησης Saferinternet.gr παρουσιάζει έναν νέο, ?ίνι οδηγό ασφάλειας, ?ε τίτλο «Facebook Check». Ο οδηγός έχει σαν στόχο να βοηθήσει τους χρήστες της δη?οφιλούς σελίδας κοινωνικής δικτύωσης ώστε να διαχειριστούν το προφίλ τους ορθά και ?ε κριτική σκέψη, καθώς ολοένα και περισσότεροι χρήστες δη?ιουργούν λογαριασ?ό στο Facebook, χωρίς να είναι επαρκώς ενη?ερω?ένοι για τους πιθανούς κινδύνους που ελλοχεύουν σε αυτό. Πιο συγκεκρι?ένα, ο ?ίνι οδηγός δίνει τη δυνατότητα σε όλους ?ας και κυρίως στους ανηλίκους να διαχειριζό?αστε απλά και εύκολα τα εξής: α) τα αιτή?ατα «φιλίας» που λα?βάνου?ε, γνωρίζοντας και τις δυνατότητες αναφοράς και ?πλοκαρίσ?ατος, β) ποιος ?πορεί να δει τις κοινοποιήσεις ?ας, γ) πώς να διατηρού?ε τον έλεγχο των δη?οσιεύεσεών ?ας, δ) πώς να διαχειριζό?αστε τις λίστες των «φίλων» ?ας και ε) πώς ?πορού?ε να απενεργοποιήσου?ε και να «κλείσου?ε» το λογαριασ?ό ?ας.

Ο οδηγός και το φυλλάδιο είναι αναρτη?ένα στη διαδικτυακή διεύθυνση του Saferinternet.gr

Πηγή: Δράση Ενη?έρωσης Saferinternet.gr

Τελευταία Ενημέρωση στις Τετάρτη, 09 Απρίλιος 2014 20:38  

Ρολόϊ

K2 Content

  • askisi
    Written by

    Ασκήσεις Φυσικής 

    Written on Τετάρτη, 09 Απρίλιος 2014 21:05 in ΕΙΔΗΣΕΙΣ Be the first to comment! Read 28 times
  • Newton
    Written by
    Written on Τρίτη, 18 Μάρτιος 2014 22:32 in ΕΙΔΗΣΕΙΣ Be the first to comment! Read 34 times
  • Εξετάσεις
    Written by
    Σε αγώνα δρόμου το υπουργείο Παιδείας για την "τράπεζα θεμάτων"
    Πώς θα γίνουν οι εξετάσεις στην Α Λυκείου
    Ερωτήματα από τους εκπαιδευτικούς, ανήσυχοι οι μαθητές για το νέο θεσμό
    Ρεπορτάζ Μάρνυ Παπαματθαίου
     
    Μία εβδομάδα πριν από τις εξετάσεις της Α' Λυκείου θα κοινοποιηθούν μέσω Διαδικτύου περί τα 300 θέματα από την «τράπεζα θεμάτων», τα οποία θα κληρώνει ηλεκτρονικά ο καθηγητής του κάθε σχολείου. Σε αυτή την εβδομάδα θα είναι προσβάσιμα στους εξεταζομένους.
    "Πολλοί μαθητές τρέχουν στα φροντιστήρια για να προετοιμαστούν, και γενικά επικρατούν αβεβαιότητα και αγωνία"
    Αναδημοσίευση από το ΒΗΜΑ, 23/2/2014




    Written on Κυριακή, 23 Φεβρουάριος 2014 21:38 in ΕΙΔΗΣΕΙΣ Be the first to comment! Read 28 times

Εορτολόγιο